Monday, March 1, 2010

senapang 'patah'

senapang patah yg aku maksodkan kat atas bukan la senapang patah yg betol2 pye, tp senapang mainan yg telah patah.haha. aku nak crite kejadian smlm pasal aku da menyelamatkan adek aku dari kene marah ngn abah aku.kikiki. smlm adek aku maen hantu2 la kunon ngn akak aku. so die telah menggunakan senapang mainannye tu utk tembak 'hantu' tu.. act aku pon tak tau la critenye yg detail, tp yg aku tau ttbe je senapang adek aku da patah. die dtg kat aku ngn muke cuak nak mam pye sambal ckp kat aku "kak la senapang iman da patah. nnt babah marah iman." bile aku tye sape buat, die ckp akak aku buat (yg jd hantu td tu..). pastu akak aku plak ckp die sniri yg patahkan sbb senapang tu terkene pintu. ha tak kesa la sape pye salah pon, yg pentang senapang tu da patah!haha. so aku pon dgn rase gumbirak takot2 kan la die. aku ckp "aku ckp babah, bia lenkali die tak belikan kau mainan lagi dah..hahahaha! (gelak jahat)". tp kesian plak tgk muke die yg tgh takot sbb nak kene marah or mybe tu mainan terakher bg die, aku pon belek2 la senapang 'patah' tu. lepas da tau cane carenye nak betolkan balek naaa aku pon suro la adek aku carik cellophane tape, tp yg die kasi double-sided tape. tak jumpe katenye. tape la jnji bole lekat2 sudeyy.. haha. so tgk je la kejayaan aku smlm dgn memulihkan senapang 'patah' iman.



ni la rupe senapang yg patah tu


double tape pon double tape la..haha.


dah siap! tadi kepale die patah. sekarang da elok.

taraa! bergerak spt biase.. peng peng peng! pyuu pyuu..!!!

so terselamat la iman ptg tu. tp terkantoi gak mlm tu..hahaha! naseb iman da tdo. bile abah aku tye sape yg betolkan ni. name aku gak naek.cehh.. tampal pki double tape.haha. mlm tu abah aku belek2 gak senapang tu. tak tau la ape die buat.die gamkan kot senapang tu. sbb die basoh tgn pastu ckp tgn die kene gam. lepas ni da cantek la kot senapang tu daripade double-sided tape aku tu.kakahkah

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...