Tuesday, March 15, 2011

HELPP! ADA KUPU-KUPU KAT DALAM TELINGA SAYA!!

sebelum cerita nak jerit dulu. AAAAAAA HELPPPP! TOLONGGG! IBUU! ADA KUPU2 MASUK TELINGA ORANG!. haha sebab jeritan kuntilanak meroyan ni la aku dapat 'campara wanica!' (tamparan wanita) ibu aku. haha! padan muka kau. dah la kupu2 masuk telinga kene lempang pulak lagi. haisss :'(

hari ahad 13 mac aku terkena serangan hendap oleh kupu2 yg mungkin da lama simpan dendam kat aku time aku mandi. ekceli dalam beberapa hari sebelum aku diserang aku ada la jugak nampak seko kupu2 kecik terbang dalam bilik air. kadang2 tu aku suka kacau dia tengah bertapa macam renjis air ke.. cam tu la! *rasanya tak lah kejam sangat macam dia buat aku*

masa kena tu memang tak tau la dari arah mana kupu2 tu datang terus je dia masuk telinga aku. hapa lagi! terkeluarlah jeritan kuntilanak aku. sampai hujung rumah kot boleh dengar. mesti kecoh sekampung kata aku kena histeria. haha. aku menjerit sebijik macam yang kat atas tadi. dalam kelam kabut tu ibu terus suroh akak aku bawak pegi ospital.

kat ospital doktor kata kene tunggu dia mati dulu baru bole keluarkan. tapi dia tak mati2 pun.. hidup je. aku yg tak tahan geli. disebabkan kupu2 ni agak besar lah jugak n tak mati2 + dia dah semakin ke dalam. terpaksa panggil pakar telinga untuk keluarkan. *pehh pakai pakar bagai!*

masa nak keluarkan memang sakit sangat sangat sangat! *saja nak kasi cerita panas sikit*. tapi doc tu kata i tak usik pun telinga u tau. tapi yitu kupu2 suda gigit u punya dalam telinga. yituu.. yg bahagian lembut dalam telinga. dia tak mau kuluar lah.


ha ni la dia kupu2 tu. dah mati kene picit dengan ibu. besar tu kalau da masuk dalam telinga yg kecik ni. huii kebal betol natang ni! masukkan air berbotol2 pun tak mati2 lagi. siap bole terbang2 lagi kat dalam telinga aku even dah tersepit kat dalam tu. kepala aku yang pusing2. mabuk sebab banyak air masuk telinga.

ni kejadian tak disengajakan. masa nak amek gamba natang ni aku bukak la benda yang macam jaring2 ni. tak tau plak kupu2 ni dah melekat sebab lama sangat dok dalam ni. so bila bukak je bercerai dan bersepailah badan kepak dan kepala kupu2 ni. kesian dia... apa la salah dia..

ni! kesan kat telinga aku ni bukanlah sebab gigitan cinta si kupu2 ni.. tapi sebab cakaran meroyan aku sendiri masa mula2 kupu2 tu masuk dalam telinga haku! mau tak gila wehh. kupu2 terbang dalam telinga. geli makkk!

lepas jadi benda ni trauma aku nak lepak lama2 dalam bilik air. biasa mandi setengah jam dah jadik 15-20minit je. takut kot kot ada lagi kupu nak masuk telinga aku.

benda ni effect kat iman jugak. dia kata iman dah tanak tengok cerita hantu lah. sebab nanti kalau sakit jerit macam hantu *ada kena mengena ke..*


-cikmona-

5 comments:

mykhalis said...

beso telinga cek mona nie rupenye.. muat kupu2 tue.. hehe..takziahla diucapkan..pasni cube renjis air kat cicak pulak..heheheee

nitestalker said...

kesian, tapi garapan cerita buat aku gelak....hehehhe jgn marah ye cik mona.... mangsa "pembalasan dendam si kupu-kupu"

cek mona said...

mykhalis: cicak?! hooo xmau dah.. tobat2. kang ada yg anak cicak lari2 dlm telinga. hee geli3!

nitestalker: haha. pendendam sungguh kupu2 tuh. ceit!

little cart00n said...

macam menakutkan je cite kupu2 masuk telinga..
hehhehe

cek mona said...

siyes! gile mmg menakutkan.. lagi2 kene kat diri sniri. haha.
salu dga kat tenet je lipas masuk telinga la hape la..tak expect nak jadi kat diri sniri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...