Saturday, April 16, 2011

ANAK KETAM YANG SESAT

*sebelum tu aku nak bagitau cara nak sebut tajuk kat atas ni macam doraemon tengah keluarkan barang. haha

fuhh hari ni baru rasa macam relax sikit sebab hari sabtu kan.. keje pun halfday je (tapi kalau tak keje lagi bagus). ekceli tiap2 hari aku simpan azam bila malam je aku nak update blog. tapi... apakan daya tak termampu diri ni nak buat sebab balik keje je mesti penat tahap tenuk!

so aku amek la hari ni untuk aku nak bermanja2 dengan blog haku. nak buat siang dah tertido plak. malam pun bole lah. tapi aku bukan nak buat 1 entry je, banyak cerita aku nak buat sebab banyak bende yang belum pernah jadi kat aku sepanjang 20tahun aku hidup ni jadi kat aku. wuhuhu

bermula dengan cerita pasal ketam yang sesat kat dalam opis aku. semalam hari jumaat ofismate aku ni bersihkanlah ofis. tengah dok taksub dia vacuum carpet skali terjumpa la bangkai anak ketam yang sesat kat bawah meja dia. maklum la opis kitorang ni dekat dengan paya yang dah membangun (keje kat port klang kan ke laut je byk). kalau air naik sikit mesti ada anak2 ketam yang bertempiaran lari menyelamatkan diri sampai bole sesat masuk opis orang. tapi bende ni baru 1st time jadi la sepanjang 7bulan aku keje kat situ. hahaha


sempat la jugak aku amek gamba dia walaupun dah kene sapu masuk penyodok. kesian... habis badan suma kene habuk. ooh akak aku tanya soklan kurang bijak kat aku "ehh kenapa ketam ni empat segi??" aku plak...... http://www.emocutez.com kan ke ketam tu ada banyak jenis. sukati dia la nak bentuk hape pun. memang kurang bijak betul la..



ni plak kaki dia yang dah bersepai. sory tak berapa nak nampak gambat blur sikit.


-cikmona-

2 comments:

kajaharuna said...

ketam yg kudung!! kesian~~

cilamasda said...

kesian an.. sape suroh dia jalan jauh2. kan dah sesat..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...