Monday, April 11, 2011

GAY??

2 hari yang lalu tengah aku duduk syok + ghairah menonton tv aku terdengar suara sumbang menyanyi2 berlagu riang. tapi lagu yang dinyanyikan tu agak comel la jugak. bila aku toleh je ke sebelah kiri aku, aku ternampak seorang kanak2 dengan penuh perasaannya tengah nyanyi lagi KOOKABARA.

disebabkan lagu tu comel aku layan la jugak. joget2 sambil tepuk2 tangan sekali gus terasa macam comel pulak aku buat camtu. *perahsantan kau cila!*

bila dah penat terkinja2 aku pun terasa macam nak nyanyi la jugak. takkan asek berjoget je dari tadi.. bosan makk! so dengan pantas aku merampas buku BI ke ntah buku music ke dari adik aku. mula2 siyes aku tak perasan mende ni. bila dah masuk kali ke-2 ke ke-3 camtu baru aku parasan 1 mende ni. (lambat pickup memang camni)


'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'


anda nampak kan..? yaa sudah terang lagi bersuluh dengan jelas disitu tertulis GAY.!
i pun konpius gak nokk mula2. kot kot adik i salah eja. maklum lah budak 7tahun kan.. aku pon keluarkan soklan cepumas aku. "betul ke cicher iman tulis cani?" iman jawab dengan muka cemas jugak "iyaaa. cicher iman buat cani. iman ikut je la". *kalau salah tulis ngaku je la man..!*

tapi mungkin betul jugak cikgu dia yang buat camtu. biasalah bahasa ingris kan. 1 ayat bole jadi ada 10 makna. apa yang aku tau 'gay' tu seronok camtu laa.. tapi aku tak puas hati gak! aku amek kamus carik apa tu 'gay'? nahh! aku jumpa gay tu dia tulis riang ria. dan takda makna lain lagi dalam kamus tu. (tak cukup tebal kot kamus aku tu)

walaupun makna yang aku harap2 kan sangat takda, aku tak putus asa gak nak carik makna sebenarnya. aku try bukak kamus english - english. dan.. apa yang aku jumpa membuahkan hasil. dia kata gay : homosexual person , especially a man. sudah terang terangan dan tak payah disuluh lagi! bhahahaha! puas hati aku.

tapi!!! mana 1 maknanya yang sebenar. takkan cicher dia nak buat ayat camtu dalam lagu kanak2. sepatutnya cicher dia kena bagi ayat yang suci dan mudah difahami. atau!! adik aku yang salah tulis. (rabun kot budak tu). sama2 lah kita kaji. hahahah! i ni bahasa ingris tak penah dapat A. so sape2 yang terel gila tu bole lah bagi cadangang (ehh terkeluau ayat ganu).

sekian terima kasih. :)


-cikmona-

3 comments:

MOQ said...

bodo la... aku nak kopi pes tau cite ko neh

cek mona said...

ha amek la.. kau memang tak tau malu.. salu pon kau amek tak bg tau..

rusherdarn79 said...

gay tu makna asalnya riang ria... dh dipesongkan maksudnya menjadi homoseksual akibat salah penggunaan oleh golongan tersebut yang menggambarkan kehidupan mereka menggembirakan - sekian

terpanggil utk mengomen sbb sy seekor cicher

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...