Wednesday, February 9, 2011

OPIS SAYA CUBA DIMASUKI PENCURI?!

hah ni memang kisah benar2 saya. selama ni aku takde lagi pengalaman macam ni lagi. so ini adalah 1st time tengok benda2 cam ni. cerita ni dah lama. benda ni jadi pada januari 2011. tapi tarikhnya saya dah lupa la pulak..

so yang perasan benda ni bukan la saya. tapi kak ita salah sorang staff kat situ jugak. kat opis kitorang ni ada 2 toilet. masa hari kejadian.. (sory ayat poyo sikit) saya telah betapa di dalam jamban yang biasa digunakan oleh staff2 kat sini. pada masa sama jugak kak ita ni pulak dah tak tahan nak pakai toilet. tunggu punye tunggu saya tak keluar2. so dia pun tergeraklah hati nak pakai toilet yang lagi 1 tu.. (toilet tu memang jarang sekali digunakan). bila dia bukak je pintu.. tiba-tiba........ OMG!! punyalah terkejut bila tengok 3 keping cermin tingkap opis kitorang dah kena bukak. dan bila dia check punya check dia nampak ada kesan calar orang nak korek kunci pintu tapi tak boleh nak bukak. kesimpulannya cubaan nak mencurik opis kitorang ni tak berjaya lah.. hah padan muka korang!




ni la tingkap kitorang yg kena bukak tu. even kitorang tak pasang geril macam opis lain buat tapi orang tak tau macam mana dalam opis kitorang. nak bukak pintu macam nak bukak peti besi wehh.. segala kunci mangga sana sini wehh.. pintu toilet je keliling kunci die. sebab tu la tak boleh masuk..! huh!


dia gunakan pallet ni untuk panjat tingkap.


jadiklah macam ni..


ni dari dalam tandas.


hah melopong la toilet kitorang.. nasib baik keca tingkap tu tak pecah. bole la pasang balik. haha


sebabkan menda ni esoknya bos saya pergi buat police report. beberapa hari kemudian polis datang. tapi biasalah polis.... kes tak besar mana datang buat syarat je la dia.. pastu bagi la tips sikit pastu blah lah..! huh!


-cikmona-

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...