Monday, February 14, 2011

TARIAN SINGA. dung dung ceng!

haa ni nak habaq maii ni.. aku tau walaupun raya cina dah abis (iku kelender la..) tapi bg kaum cina mungkin raya dia tak habis2 lagi. macam raya kita jugak kan.. 30 hari.

kali ni aku bukan nak cerita pasal raya cina ke hape.! tapi aku nak cerita pasal baru2 ni aku sempat la jugak intai2 singa berjoget kat pantai hospital tempat ibu aku bekerja.

so bila takde benda nak ni bebel kan.. aku kasik nengok gamba je la ^^

+

+

+

+

+



ni band2 dia.. ecewahh BAND.. tak bole blah! ooh tak silap aku ada sorang member dorang ni berbangsa india (1 m'sia la katakan). tapi bole spekong chinese tau.. wa tao showa.. *aku pon bole cakap cina. huh!*


ni la tiang yang bakal dipanjat singa tu. tinggi oo.. da lah jarak dia jauh2 plak tu.! kakutnyaa..!


haa tu dia.. singa tengah siap2 nak berjoget2 dah tu..


tu dia.. tu dia.. da maii dah.. panjat2 dah tu..


rilex jap.. duduk2 ambik mood..


hah tengok2 dah berdiri dah.! ni la yg aku tunggu2 sangat. dah macam hanjeng pulak bila dia berdiri ni. ada ke singa berdiri? takpe lah. tak kesah lah..


ni da sampai hujung. so dia nak patah balik lah ni. pastu saja buat2 nak jatuh. konon cam nakal2 tak turun balik la camtu. ngade lah singa ni. ekceli i suke tengok ekor dia yang kontot tu.. aww comelnya!


ha tu dia dah bangun nak turun balik..


ooh sementara tu sempat jugak dia benti sat sebab nak sembur mende yang kaler2 tu.. aku kan berdiri kat depan tu. so mende tu jatuh2 kat aku.. wiwit! rasa macam prinses je time tu kalau jalan nanti ade orang tabur2 bunga *berangan je la kau cila!*


hah tengok lah iman si batak ni. sebok nak bergambar dengan kepala singa tu.! huh



video

kat sini ada la sikit bedio yang sempat aku rakamkan.. bedio nilah yang akan mendedahkan disebalik ke-terer-an dorang tu. ekceli masa nak mula tarian singa ni, dorang ada jatuh 2 kali tau atas sebab tiang yang tak stabil dan bergoyang2.. kesian gila.. 2nd time jatuh tu orang depan dia terhantuk kat tiang besi. sikit lagi nak kena mata. owww :( tapi dorang steady je.. huhu. tapi kat bedio ni cuma ada gamba masa mula2 dia jatuh tu je. tu pun kebetulan tak expect pun dia nak jatuh tergolek2 cam tu..

-cikmona-

2 comments:

blogtilldrop said...

dung dung chenggg...
Selamat Maulidurasul today...

cek mona said...

hihi.. selamat menyambut hari maulidurasul jugak :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...