Thursday, December 16, 2010

RM23 kak..!

kenapa yaa dengan RINGGIT MALAYSIA 23 SAHAJA tuu.?

haha yaa! pada sabtu yang lalu, selepas balik dari tengok orang kawen, aku terasa mcm rajin sgt nak g famesi utk mmbeli ubat yang telah abes.

yaa! jadinya i dgn akak i pon pegi la ke bukit tinggi untuk ke trutz pharmacy bagi mendapatkan ubat berkenaan.

lepas da baik punye usha dan menujukan beberapa soklan kepada mereke dgn rase banggenye.. aku pon mengeluarkan ubat yg lame (yg da abes tu) kpd mereke supaya aku bole mendapatkan ubat yang sama juga disitu..

yaa lagi.! akhirnya mereke jmpe la ubat yang sama dan ditunjukkan kpd ku.. "ni kak, blablabla.. (nme ubat tu). hargenye rm33.40".
dgn muke yg dimekap tebal tu i pon kate. "oke. bg 1.!" *huuu belagak an..

so die teros kire2 +-x= "RM23 shj.." kata pemuda di kaunter itu dgn senyuman yg maniss sekali.

yaa! aku pon ape lagi. bukak beg, bukak purse. naahhh! nmpk rm50 (kaye sgt la konon. padehal tu 1 1 nye rm50 yg ade). aku pon selok purse tu tanpa tgk duit yg aku amek. ape lagi teros la aku huloq duit tu kat depa.!

ttbe die bersuare lagi, "dua puluh tiga ringgit kak..!".
*bile budak tu ckp camtu aku pelik. kot kot aku terbagi rm100 ke.. aiceh!

bile aku pandang je rupenye dari tadi aku telah menghulurkan jumlah yg malu aku nak sebotkan iaitu RM1 SHJ!!!

ohh noooo!! tidak!! arrrgghhh! betapa kemaluannye aku time tu. nasib baik mcm xde org sgt (nak sedapkan hati). fuuhh..
so aku pon amek la balik duit tu sambil ckp sory sory sory sory. byk kali smpi bengang budak tu. hahaha!

masa ni lah kejadian yg memalukan berlaku. (mmg tgh yoyo gile bhabhi lah org kate!)


*ha tu lah! blagak lagi kau. padan muke!

4 comments:

Fuziani JSR said...

Biar akak tolong gelakkan.... hihihihihihi.... Tapi sebenarnya akak juga exp benda yg sama. Anak minta duit extra belanja sekolah seringgit sb nak beli pemadam. Akak pun berilah dgn confident nye. Anak akak masa tu baru tahun 1. Lebih kurang jam 10.30 cikgu anak akak tel kata anak akak bawa duit RM50 ke koperasi nak beli pemadam. Check dompet.... sah pagi tu bukan beri RM1 tapi beri RM50. X pasal2 anak akak disuspect mencurik duit....hihihihi...

cek mona said...

puuhh tu lagi dasat gile kak.! mintak rm1 terbagi rm50. naseb baik dapat kat budak jah 1. klo kat cila abis dah. soping sakan..! huhuhu

MOQ said...

bhahahahaha!!! kan best kalo ibu babah terbagi RM50 kat aku..... knp dorang begitu teliti. knp knp knp!!

cek mona said...

layak ke kau nak dapat duit sebanyak tu.
tgk cam aku ni. rezeki suke datang kat aku.!
jgn jeles wehhh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...