Monday, January 10, 2011

MAIN-MAIN TANAH LIAT

tadi tengah aku dok hadap tv aku terjumpe tanah liat yg masih lagi baru dibungkus dalam plastik. tapi kotaknya ntah dah kemane la.. so nak dipendekkan dan disenang kan cerite ni, aku buat dialog je la eh antara aku iman adik aku dan mira kakak aku.

aku: sape yg beli tanah liat neyhh?!! (sambil pegang tanah liat tu. marah ni marah!)

iman: (datang kat seblah aku dgn muke selambe) iman yg beli kat sekolah tadi.. dengan duit belanje iman..

mira: berapa hingget kau beli ni?!

iman: singget doposen (RM1.20)


mira: asal kau beli? sape yg suroh?

iman: iman beli saje2 je.. sebab kawan iman sume beli

aku: ooooooo.. aku cakap ibu. kasi POTONG duit belanje kau..! (kihkihkih gertak siket)

iman: (muke cuak + pucat2 siket) ala.. yela.. abes kawan iman sume beli. *dah tak tau nak jawab ape lagi la tu..haha

tibe-tibe.......... jeng jeng....


ibu: ala.. bia jelah. die nak main..

(dalam hati aku "ceit! baru nak takut2 kan..")
*sambil terpandang muke bangge iman*

iman pon ape lagi.. muke tersengeh2 macam kerang busuk amek ketas A4 untuk buat lapik dan teros bukak tanah liat die. mule2 akak aku yg cepat tergoda dengan permainan kanak2 hingusan itu telah men-join-kan dirinye untuk bermain dengan tanah liat tu. tapi aku..... ego! tanak la pegang mende tu nanti lekat2 kat tangan. huh!

bile da lame2 hadap dorang main ngan natang tu sambil dalam hati "macam besssss aje..", ter-join jugak. haiihh.. ape yg kitorang buat?? nak tingok???


*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*


akak aku buat natang neh.. die kate ni ORANG COMEL.. die tengah kate "uppsss" sambil tangan kat mulot. gedik kan..?? heee!


ni hasil tangan aku yg kreatif ni.. aicewahhh..! korang bole nampak kan apakah objek yg aku cube buat. sudah semestinye SIPUT!! *asal siput aku cam sedey je. cis! patutnye buat la muke senyum. silap laa..


ni ulat gonggok iman buat. die kate badan ulat gonggok ade garis2. skali nah hamek kau! ha besa2 die kasi..!


cute buakan..? kenapa iman pye takde.. sebab die buat 1 bende pastu die bukak2 balik die buat baru. tak menyempat2 nak amek gamba. banyak sengat bende die nak buat. yelaa.. kanak kan kuat berimaginasi..


ni iman buat frame untuk siput aku. die yg letak sniri sume ni. die kate "kak la.. kak la.. macam gamba kan..?". hahah!


ni iman buat. die buat sniri. kalo anda2 nampak kat situ ade huruf 'S' dan 'V' kan..? ape yg cube disampaikan anak kecil ni adalah SIPUT COMEL VERSUS ORANG COMEL. jadinye versus tu mestila cani 'VS'. tapi iman sebut SIVIS. so jadilah 'SV'. bhahahah! :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...